Opravila in naloge
- Medijski planer ali medijski načrtovalec na osnovi sprejete strategije (podjetja, ustanove, vlade) pripravi medijski načrt, s katerim želi doseči ciljne skupine, da jim predstavi/ proda svoj izdelek, storitev ali vzpostavi želeni učinek svoje dejavnosti.
- Medijski planerji so zelo pomembni na področju trženja (marketinga) in v reklamnih dejavnostih.
Z analizo podatkov in poročil o posameznih množičnih medijih, kot so časopisi, revije, radio, film, televizija, internet idr. zagotavlja, da marketinška dejavnost podjetja ali ustanove doseže ciljne skupine na najbolj učinkovit način. Planerji ovrednotijo vpliv in primernost posameznih medijev ali različnih vrst občil in pripravijo načrt medijske akcije (novice, reklame, vabila, plakati) in tako prenesejo svoje sporočilo do ciljne javnosti (kupcev, volivcev). Lahko se specializirajo le za delo na področju spletnih vsebin ali za medijsko načrtovanje na televiziji.
Medijski planer največ uporablja spletna orodja za analizo medijskega prostora, npr. podatkov o gledanosti medija ali reklame s strani poslušalcev in gledalcev. Sledi predlogom in kritikam uporabnikov medijev ter pripravi načrt za različne oblike in vsebine medijske prisotnosti.
Izdelek medijskega planerja je poročilo o uporabi medijskega prostora, predlog strategije za učinkovito uporabo spletnih in drugih vsebin za pridobivanje uporabnikov/ kupcev, večja prepoznavnost blagovne znamke in podpora uporabnikom.
Znanja in spretnosti
Znanja medijskega načrtovanja lahko pridobi pri študiju različnih programov: ekonomije, medijev, komunikacije in trženja. Poleg dobrega poznavanja metodologije medijskih raziskav (analitike), s pomočjo katerih prepozna potrebe uporabnikov medijskih vsebin, zna prisluhniti predlogom in željam svojih klientov in v skladu z ugotovitvami zasnuje načrt dejavnosti za posamezni medij. Spremlja družbena omrežja in spletne platforme, kjer z inovativnimi pristopi lahko pridobiva nove sledilce in podpornike. Delodajalec od kandidatov praviloma pričakuje dobro računalniško znanje in znanje tujih jezikov.
Medijski planer ima dobre psihofizične sposobnosti in osredotočenost za izvajanje analiz medijskega prostora – vsebinsko, vizualno in analitično. Z razvojem kariere pridobi potrebne izkušnje in zna oceniti, kaj je zares pomembno in kaj ne.
Medijski planer spremlja različne množične medije, spletne platforme in družbena omrežja, kjer išče možnosti za predstavitev blagovne znamke podjetja ali storitev, ki jih predstavlja in trži. Je odprt za različna mnenja in poglede, da ugotovi, s katerimi sporočili se lahko najbolj približa potrebam svojih uporabnikov in pridobi nove.
Razmere za delo
Razmere za delo so podobne kot v oglaševalskih agencijah ali v uredništvu časopisa s tem, da je delo bolj dolgoročno in analitično, saj so v teku analize (gledanja, vpliva, dosega… sporočil) skozi posamezne medijske kanale, kot tudi skupni učinek sporočil in reklam. Na osnovi ugotovljenih kazalcev medijski planer pripravi kreativni načrt za nadaljnje medijske aktivnosti – sporočila, reklame, plakate ipd., s čimer osveži stik s svojo ciljno skupino in privabi tudi druge zainteresirane kupce.
V obdobju intenzivnega dela lahko planer podaljša delovni čas tudi v nočne ure, zato je pomembno, da skrbi za premore in osvežitev, tako da ne pride do težav z vidom, sluhom ali osredotočenostjo.
Predvidena izobrazba
Medijski planer osvoji osnovna teoretska znanja in metodologijo raziskovanja med študijem komunikologije in sociologije, koristna znanja pridobi tudi v okviru študija ekonomije ali v programu Inženir medijske produkcije.
Druge informacije
Fakulteta za družbene vede, Univerza v Ljubljani, program Komunikologija- Medijske in komunikacijske študije
Ekonomska fakulteta, Univerza v Ljubljani, program Trženje
Fakulteta za elektrotehniko, računalništvo in informatiko, Univerza v Mariboru, študijski program Medijske komunikacije, Koroška cesta 46, 2000 Maribor
Europass portal je sklop spletnih pripomočkov in informacij, ki vam pomagajo pri načrtovanju vaše izobraževalne in/ali poklicne poti.