Opravila in naloge
- Skrbi za urejenost izložb in notranjost prodajaln;
- proučuje želje in potrebe potrošnikov, njihove odzive na barve, oblike in modna gibanja. Na podlagi teh informacij zna razstaviti in uveljaviti določene izdelke na trgu;
- izbira in razporeja prodajno blago, da je bolj opazno in vabljivo za kupce;
- pripravlja idejne skice in barvne študije izložbe ali drugega razstavnega prostora v prodajalni, v razstavnem paviljonu ali na razstavi.
Aranžer je zaposlen v trgovskem podjetju, kjer skrbi za urejenost izložb in notranjosti prodajaln, ki jih tudi opremlja z napisi ali likovnimi izdelki ter dekoracijo. Lahko je zaposlen v podjetju, ki se ukvarja z marketingom, kjer je delo bolj raznoliko: sestavljanje propagandnih sporočil, oblikovanje plakatov, vizitk, prodajnih katalogov, oblikovanje razstavnih površin, aranžiranje in pripravljalna dela. Aranžer je lahko zaposlen v službi za raziskavo tržišča, kjer z anketami in drugimi sredstvi dobiva podatke o potrebah porabnikov, njihovi kupni moči in željah.
Aranžer se lahko zaposli tudi v trgovini kot prodajalec ali poslovodja, saj mu njegova izobrazba omogoča dobro poznavanje blaga in psihologije kupcev. Daje pa mu tudi druga znanja potrebna za opravljanje teh dveh poklicev. Lahko ustanovi tudi lastno podjetje za sejemske in razstavne postavitve, oblikovanje, aranžerstvo, projektiranje in marketing.
Delovni pripomočki za aranžiranje in dekoriranje izložbenih prostorov so razna orodja, kot so kladiva, klešče, škarje, izvijači, vrtalni stroji, pripomočki za barvanje in tapeciranje, mizarska orodja, stojala, izložbene lutke, različni nosilci blaga in podstavki. Pri oblikovanju in projektiranju uporablja svinčnike, peresa, flomastre, čopiče, predvsem pa računalnik. Med svojim delom aranžer prihaja v stik z vsemi materiali, ki jih je najti na trgu in v naravi: barvami, kovinami, lesom, keramiko, steklom, papirjem in plastiko, zato mora dobro poznati njihove lastnosti in jih zna uporabiti skladno z razstavljenim blagom.
Aranžer mora preučiti želje in potrebe potrošnikov, njihove odzive na barve, oblike in modna gibanja. Le na podlagi teh informacij bo znal uspešno razstaviti in uveljaviti določene izdelke na tržišču. Poznati mora tudi razpoloženje kupcev v določenih obdobjih, njihove navade in običaje. Spremlja učinke svojega dela, da dobi povratno informacijo o svoji uspešnosti, npr. koliko blaga , ki ga je razstavil v izložbi ali ga kako drugače reklamiral, je prodanega.
Znanja in spretnosti
Potrebuje znanje s področja oblikovanja, prostoročnega risanja, projektiranja prostora, poznavanje vseh vrst blaga, fotografije, računalništva, razsvetljave in praktičnega aranžiranja.
Aranžer mora dobro razlikovati barve, imeti ostro oko za opazovanje, za preučevanje okolja in za vrednotenje. Imeti mora razvit estetski čut, smisel za red in lastno domiselnost. Je iznajdljiv in dober organizator, saj mora pogosto v kratkem roku najti rešitev in jo tudi uresničiti. Biti mora spretnih rok pri delu, kot je skiciranje, risanje, aranžiranje blaga, izdelovanje maket in rekvizitov za aranžiranje.
Biti mora izviren, samoiniciativen, komunikativen in ustvarjalen pa tudi kritičen in samokritičen.
Razmere za delo
Aranžer dela sede, stoje, kleče, v pripognjenem ali iztegnjenem položaju.
Predvidena izobrazba
Potrebna znanja pridobi na srednji šoli, ki izobražuje za pridobitev strokovnega naziva aranžer, na šoli za oblikovanje ali na ustrezni fakulteti (arhitektura, oblikovanje in druge likovne smeri).
Druge informacije
Informacije o državnih štipendijah najdete na spletni strani Ministrstva za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti.
Informacije o Zoisovih in kadrovskih štipendijah pa na spletni strani Javnega štipendijskega, razvojnega, invalidskega in preživninskega sklada RS.
Europass portal je sklop spletnih pripomočkov in informacij, ki vam pomagajo pri načrtovanju vaše izobraževalne in/ali poklicne poti.