Opravila in naloge
- Operater odgovarja tudi na elektronska sporočila ali SMS-e, pri čemer obdela vprašanje ter pripravi in posreduje odgovor na elektronski naslov stranke.
- K njegovemu delu sodi dopolnjevanje in ažuriranje strokovnih vsebin v katalogu storitev kontaktnega centra.
- Operater se sproti usposablja za izvajanje del in nalog, tako da spozna procese dela, postopke in naloge, ki potekajo v zavodu ali v podjetju.
- Klicatelja z odgovori spodbudi za uporabo različnih storitev ali izdelkov ustanove.
Operater v kontaktnem centru dela v večjih poslovnih sistemih, kjer sprejema telefonske klice uporabnikov, jim pojasni storitve podjetja ali ustanove ali jih usmeri na želeni naslov. Odgovarja samo na telefonske klice ali na elektronska sporočila preko e-pošte.
Uporablja telefon za sprejem klicev in računalnik, kjer spremlja elektronska sporočila. Dobro pozna delovne procese poslovnega sistema in ima dostop do baza znanja ustanove, da lahko uporabniku posreduje pravilen in celovit odgovor.
Storitev je posredovanje odgovora na vprašanje uporabnika, pojasnilo ali posredovanje na naslov ustanove, kjer so pristojni za pripravo odgovora.
Znanja in spretnosti
Ima dobro znanje slovenskega jezika, koristno je tudi znanje vsaj enega tujega, jasno in razločno izreko, govor in zna poslušati govorca tudi kadar je le-ta razburjen ali govori nepovezano. Tekoče in jasno se izraža tudi v pisni obliki, kadar odgovarja na elektronska vprašanja ali na pisma.
Operater mora imeti dobre psihofizične in posebej govorne sposobnosti, brezhiben sluh in sposobnost za delo v skupini.
Zna nadzirati lastna čustva ali pomiriti razburjenega klicatelja.
Razmere za delo
Lahko dela kot operater v kontaktnem ali klicnem centru, v centru za obveščanje, npr. Uprave RS za zaščito in reševanje, kot operater v nadzornem, regijskem ali poslovnem centru. Kot operater v večjem sistemu je npr. zaposlen na AMZS, pri ponudnikih mobilnih naprav, v NLB in v Kontaktnem centru Zavoda RS za zaposlovanje. Razmere za delo so pri izvajanju nalog podobne, gre za okoliščine, kjer je občasno povečan hrup in tempo dela.
Predvidena izobrazba
Izobraževanje in usposabljanje poteka pretežno na delovnem mestu, kjer se pouči tako o postopkih prodaje kot o storitvah ali artiklih, ki jih predstavlja.
Druge informacije
Ministrstvo RS za javno upravo, Urad za podporo uporabnikom, Enotni kontaktni center državne uprave
Informacije o državnih štipendijah najdete na spletni strani Ministrstva za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti.
Informacije o Zoisovih in kadrovskih štipendijah pa na spletni strani Javnega štipendijskega, razvojnega, invalidskega in preživninskega sklada RS.
Europass portal je sklop spletnih pripomočkov in informacij, ki vam pomagajo pri načrtovanju vaše izobraževalne in/ali poklicne poti.