Opravila in naloge
- Učencem posreduje znanja s področja glasbe in jim omogoča razvoj glasbenih sposobnosti in spretnosti. Pomembno je, da učenci pridobijo glasbeno znanje, razumevanje in veščine z lastno glasbeno dejavnostjo.
- Učitelj izdela letni učni načrt, ki ga sestavljajo: glasbena vzgoja, ansambelska igra, glasbeni projekti, glasbena dela, računalnik in klaviatura ter zbor.
- Učitelj je običajno tudi razrednik in mu je zaupana skrb za določen razred, to pa pomeni, da aktivno sodeluje s starši otrok, z drugimi učitelji, ki poučujejo v razredu, s svetovalno službo in z vodstvom šole.
- Poklic zajema delo s pevskim zborom ali poučevanje glasbenih predmetov, pripravo šolskih prireditev, predstavitev na tekmovanjih pevskih zborov in drugih glasbenih skupin.
Predmetni učitelj glasbene vzgoje se zaposli v javni, zasebni in bolnišnični osnovni šoli.
Učitelj uporablja različne glasbene inštrumente, avdiovizualna sredstva, računalnik s klaviaturo, poleg tega še zvočna gradiva, učbenike, priročnike, leksikone, glasbeno strokovno literaturo in plakate z učno snovjo.
Učenec v procesu poučevanja in lastnega učenja pridobi znanja, ki mu omogočajo aktivno sodelovanje pri glasbenih projektih v zasebnem in javnem življenju. Nauči se nastopanja v javnosti in vrednotenja glasbe v zasebnem življenju. Ob tem pridobi samostojnost in druga znanja, ki mu omogočajo večjo razgledanost in nadaljevanje šolanja.
Znanja in spretnosti
Univerzitetna izobrazba omogoča poznavanje različnih glasbenih področij za izvajanje, ustvarjanje in razumevanje glasbe. Učitelj ima tudi pedagoško izobrazbo, psihološka, pedagoška, andragoška in didaktična znanja. V tem poklicu je potrebno imeti smisel za komunikacijo in občutek za otroke ter mladostnike: poznavanje in sprejemanje njihovih potreb, fiziološkega razvoja, interesov in težav, s katerimi se srečujejo.
K poučevanju sodi dobra psihofizična zmogljivost, ki naj bi si jo učitelj pridobival z zdravim načinom življenja in z rekreativnim športom.
Za delo z učenci je potrebna sposobnost dinamičnega dela v razredu, osebna ustvarjalnost, pripravljenost sprejemati nova spoznanja, zmožnost komunikacije in razumevanja. Učitelj glasbe spoštuje glasbene dosežke otrok in okolja, ljudskega izročila, dosežke slovenske in tuje glasbene umetnosti. Je občutljiv za jezik in ima sposobnost doživljanja in prenašanja glasbene umetnosti na učence in v svoje okolje.
Razmere za delo
Razmere za delo so v večini šol ustrezne in ugodne, še posebej tam, kjer ima učitelj glasbe samostojno učilnico ali kabinet. Poučevanje poteka večinoma v dopoldanskem in zgodnjem popoldanskem času.
Obremenitve glasilk (govor in petje), virusna obolenja in izgorelost učitelja so najpogostejše težave tega poklica.
Predvidena izobrazba
Pridobiti mora univerzitetno stopnjo izobrazbe, ki mu omogoča poznavanje glasbenih področij za izvajanje, ustvarjanje in razumevanje glasbe. Učitelj ima tudi pedagoško izobrazbo, psihološka, andragoška in didaktična znanja.
Druge informacije
Univerza v Ljubljani, Akademija za glasbo, Stari trg 34, 1000 Ljubljana,
Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta, Koroška cesta 160, 2000 Maribor
Europass portal je sklop spletnih pripomočkov in informacij, ki vam pomagajo pri načrtovanju vaše izobraževalne in/ali poklicne poti.